februar 2011

Jordskjelv, Guelatao og sirkus

På fredag var det duket for taxitur nummer to til Guelatao, for å ha et nytt intervju i den lille fjellbyen. Vi hadde avtalt et møte kl 10, så vi måtte dra fra huset seinest kl 08 for å rekke det. ...

Arbeidsheltene

Nå er det en stund siden siste innlegg, og det er fordi vi har reist 2-3 timer med rask taxi på en kronglete fjellvei, hatt fem intervjuer på to dager og brukt mye tid på å transkribere og være fli...

Fiesta, Zaachila og noen sprøe påfunn!

Nå måtte vi ta oss selv i nakken og skrive et blogginnlegg (et etterlengtet et, regner jeg med?) På torsdag kveld bestemte vi oss for å dra ut på La Nueva Babel, som reiselærer Lars hadde anbefalt...

Et lite sammenstøt.

I går var en ganske spenningsfylt dag for oss fire hobbyforskere her i Oaxaca. Dagen startet med at vi dro for å treffe vår kjære reiselærer Lars og hans kone. På veien kjørte det stadig forbi bile...

Fra taket ser man mye lengre.

Lørdager i Oaxaca er ikke å forakte. Jeg og Karoline fikk dansedrømmen oppfylt på eklektiske Café Central, smakte endelig Mezcal, og sjokkvekte Jan Christian fra sin sødeste søvn. Med hatt. Dagen ...

Learning Center, Marita og Karoline i markedskaos og Jan Christian og Johannes beef.

Dagen startet ukristelig tidlig, med at vår nabo/vaktmester/kamerat/spansklærer, Jorge, tok oss med til et hus som går under navnet Oaxaca Learning Center. Det er et senter initiert av en amerikane...

Et kafebesøk i Oaxaca

I går gikk vi rundt i Oaxaca og ordnet noen ting vi hadde på gjøremålslista vår. Vi fant et postkontor, et frukt/grønnsaks-marked, butikk med adapter, Museo de arte contemporaneo og en koselig kafe...

Vamos a (la) casa!

Jeg våkner i køyesenga på Hostal Amigo, ser utover det sovende rommet, og sovner igjen. Karoline vekker meg til frokost, og etter en kort runde med sengeyoga/slumring, dilter jeg ned til felleskjøk...

UNAM i vinden

I dag besøkte vi UNAM - Universidad Nacional Autónoma de Mexico - og da vi kom fram etter en halvtime på en stappfull metro, fikk samtlige et smil om munnen og tanker om utveksling overtok hjernene...

Utsiktspunkt over Mexico DF

Den originale planen var å besøke Frida Kahlo i går og pyramidene ved Teotihucan i dag, men i går kveld fikk vi vite at tilgangen til pyramidene ville være dårlig på grunn av fridagen idag, så det ...

Frida - mi vida!

I dag fant vi ut at vi skulle ta turen og se på Frida Kahlos barndomshjem, til min store fornøyelse! Jan Christian og Johanne tok på seg jobben som kartlesere og ledet oss på en ekspedisjon uten li...

Klovn + JC = sant

JC ser på klovneshow. Klovn får øye på JC. JC blir dratt med ut på plassen. JC er nå med i en "dansekonkurranse". Karoline blir og dratt med ut på gulvet og må danse pardans med en annen stakkar s...

Mexico DF

Dagen startet tidligere for noen enn andre idag, mens jeg lå og sov helt til jeg ble vekket og merket ikke noe til jetlag-effekten i det hele tatt. Vi stod opp, og på badet skinte en varm morgensol...

Sky high

Flytur. Ni timer, så seks. Overtrøtt. Karoline blir bestevenn med flyvertinna, og får sjokolade fra første klasse. Jeg spiser smoothie i transit, og blir lettere sprø. Jan Christian blir plutselig...

VEL FREMME!

Da har vi plantet føttene på meksikansk jord. Vi var fremme sent i går kveld, og ble litt fomling i mørket før vi falt med hodet på puta ettersom vi er på sovesal og deler rom med andre superhelter...
Las Hormigas

0, Oslo

Fire studenter. Én rapport. Fem uker. ¡Viva México!